Isuzu je jednou z najprestížnejších firiem v Japonsku a najstaršou v konštrukcii vozidiel so vznetovým motorom s uznávanou pôsobnostou na všetkých dalších svetových trhoch. Vdaka viac ako 183 000 dopravným prostriedkom stredného rozsahu od 6 do 16 ton a výrobe presahujúcej 75 000 vozidiel je Isuzu prvým svetovým výrobcom lahkých úžitkových vozidiel do 6 ton.
Isuzu je však najmä jedným z najväcších výrobcov naftových motorov na svete, so širokou škálou typov a výroby motorov s obsahom valcov v rozmedzí od 1000 ccm do 30000 ccm. Od roku 2009 vyrobila spolocnost Isuzu 21 miliónov naftových motorov pre vozidlá na celom svete, ktoré používajú výrobcovia automobilov ako je Renault, Opel a General Motors.
Zaciatky spolocnosti Isuzu sa datujú do roku 1916, kedy vtedajšia spolocnost Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co Ltd zacala s výstavbou továrne na výrobu osobných automobilov. V roku 1918 spolocnost zahájila spoluprácu s britskou spolocnostou Wolseley Motors Ltd, ktorá viedla od roku 1922 ku komercializácii Wolseley A9, prvého vozidla skonštruovaného v Japonsku. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov bola zahájená výroba nákladných automobilov.
V roku 1934 sa spolocnost Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co Ltd spojila so spolocnostou Dot Automible Manufacturing Inc. a prijala nový názov Automobile Industries C., Ltd. Spolocnost je predmetom pozornosti japonskej vlády, ktorá navrhuje dat nový názov hlavnému vozidlu. Vybraným názvom je Isuzu, na pocest velkej rieky, ktorá preteká Velkou svätynou Ise, ktorej sú venované mnohé piesne a tradicná poézia.
V roku 1936 bol vyrobený prvý vodou chladený dieselový motor pre automobil. V roku 1937 sa spolocnost stáva skupinou, Tokyo Automobile Industries Inc, a nadväzuje na výrobu nákladných automobilov s dieselovými motormi. Avšak až v roku 1949 sa znacka Isuzu, co doslova znamená "pätdesiat zvonov", stáva charakteristickým znakom celej skupiny: Vzniká Isuzu Motors Limited.
Od sedemdesiatych rokov zintenzívnuje Isuzu svoju cinnost na medzinárodnej úrovni ako z hladiska firemnej štruktúry, tak z hladiska internacionalizácie výroby. V roku 1971 uzatvára Isuzu dohodu so spolocnostou General Motors a spúšta výrobu vozidiel urcených pre americký trh: Chevrolet LUV, prvý automobil predávaný v USA, a Gemini, predávaný v USA ako "Buick Opel Isuzu" a v Austrálii ako"Holden Gemini".
Na zaciatku osemdesiatych rokov je znacka Isuzu oficiálne uznávaná na medzinárodnej úrovni: PICKUP ISUZU zacína byt výrobkom známym širokej verejnosti. V roku 1986 oslavuje Isuzu 3 milióny exportovaných kusov. Internacionalizácia znacky pokracuje spolocným podnikom s výrobcom automobilov Subaru pre vytvorenie SIA Subaru-Isuzu Automotive (1987) a zriadenie výmenného programu s Hondou (1994), ktorý trvá až do roku 2002. V júni 1999 spúšta Isuzu výrobu naftových motorov v Polsku pre všetky vozidlá Opel a General Motors urcené pre európsky trh.
Od roku 2006 sa súcastou skupiny Isuzu stáva aj Toyota, ako tretí akcionár po ITOCHU a Mitsubishi Corporation.
Od roku 1990 sa Isuzu na niekolko rokov stáva prvým svetovým výrobcom naftových stredných a tažkých úžitkových vozidiel (nad 6,1 ton), ked v roku 1996 dosahuje vrchol predaja v USA. Isuzu je prvým výrobcom na svete, ktorý zaviedol systém "common rail" v rade SUV. V decembri 1998 získava Isuzu cenu "Technológia roka" za najlepší motor roka od "Automotive Researches' Journalist Conference" " v Japonsku. V roku 2000 ISUZU presiahla výrobu 15 miliónov dieselových motorov vo svojich závodoch a upevnuje tak závideniahodné postavenie na svete.